duminică, august 29

A doua plimbare după fluturi; Mirela și Ozo

Această a doua ieșire după fluturi (nu prea au fost fluturi) se pare că a fost un eșec pentru Ozo, sau mai bine spus o totală nemulțumire. Sezonul era la final. Nu știu dacă am fost mai norocos, insă cîteva fotografii tot am reținut. Asta e! La sugestia lui Fery, vezi un comentariu anterior, am încercat formatul pătrat. Sugestie foarte bună. Mi-a amintit de anii 1974-1979 cînd lucram diapozitive pe formatul 6x6 cu aparatură Pentaconsix și diapozitiv ORWO. Prelucrările le făceam în laborul propriu cu rețete originale. Adică nu cumpăram kituri de developare ci îmi preparam din substanțe rețetele după o formulă proprie. (Adică făcusem propriile mele studii și cercetări pentru a găsi o formulă, o rețetă, care să scoată cît mai mult din film. Voiam să obțin culori gen Kodak dia pe filme ORWO. La vremea aceea eram foarte mulțumit de rezultate. Filmele se mai conservă și azi, dar au căpătat totuși o ușoară nuanță azurie)

5 comentarii:

  1. Ozo am inteles care-i, da' eu pot sa aleg fluturele ala bezmetic din a treia fotografie?
    Tare's frumoase toate...

    RăspundețiȘtergere
  2. ..imi plac mult mai multa incadrate in 6 x 6 parca au alt volum si spatziul este mult mai pregnant ...!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela: dacă vrei poți să alegi orice fotografie, însă să rămînă pe blog o copie!...

    Fery începe să îmi placă acest 6x6. Uitasem. Cînd lucram diapozitive am învățat să îmi fac compozițiile în vizor. Chestia cu cropatul nu prea am stăpînit-o niciodată din această cauză. De altfel îmi amintesc că a existat o modă în a aduce în saloane fotografii cadru plin.
    Din acestă cauză nu mă preocupă să refac formatul la postprocesare. Acum lucrînd pe formatul 24x36 (FULL FRAME în limbajul zilei, care-mi displace) trebuie să văd cum pot compune în ideea cropului numai pe latura lungă! Fery dragă, mi-ai dat de lucru!

    RăspundețiȘtergere
  4. ..iarta maestre Mihai ...! in iuresul si vuietul lipsei de pregatire si interes ...lucrurile clare si o lunga experienta vizuala se pierde ...fotografia devine ...asa am simtit ...! nu judec dar imi exprim parerea ....o parere..!

    RăspundețiȘtergere
  5. ..stii k eu trec aproape zilnic si mauit la imaginile Tale..? acum imi place cel mai mult cea in miscare ...neclara ...3 a k nu le dai nume ..ma rog titluri...! esti tare Maestre ...!!!

    RăspundețiȘtergere